Klima aletinin zamanı adamlık denli eskidir. İlk insanlar üzeri ısılarını koruyabilmek ve ferdî konfor uydurmak ciğerin hayvan derilerini kullanıyorlardı. Daha sonraları Mısırlı hâkim dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Midi çağlarda Leonardo Da Vinci, yakın bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak ciğerin su gücü ile çalışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya başlandı. 1844 yılında U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk önemli tasarruf düzını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her mevsim 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Ardından mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 yılında Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. çabucak devam fail teknik gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya başlandı. İklimlendirme, havayı ısıtan, soğutan, temizleyen ve nemini denetleme fail bir prosestir. Hasetmüzde insanlar, elan erinçli ve verimli yaşayabilmek ciğerin klima aletinı yeğleme etmektedir. Bir kaç sene öncesine denli klima aşırı olarak onaylama edilmekteydi. İnsanlar evlerinde yahut çalışmayerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya katı beğenme etmiyorlardı. Fakat aradan güzeşte birkaç yılda çok tadil evet. Artık klima bulunmayan çalışmayerlerinde sima çalışmak istememektedir. Önce çalışmayerlerinde yaygın olarak kullanılmaya süregelen klimalar, son dönemlerde evlerin bile vazgeçilmez konfor çeyizı olmuştur. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı yalnızca edebiyat girenlemek ciğerin kullanılan bir çeyiz olmaktan çızevcep, kışın da ısınmak ciğerin yeğleme edilen çeyiz yapmıştır. Klima tasarruf alışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye başlamıştır. Pazardaki ürün ve bedel çeşitliliği içinsında tüketicilerimiz karar tevdi sürecinde nispeten karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın alınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize edilmek maksut mekana muvafık seçilmemiş olması, yerinde servis desteğinin esenlanamaması, rast montaj uygulamalarının bünyelmaması üzere nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında kestirmece 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın ahiz maliyetinin nispetle pres sürecinde oluşabilecek maliyetler ile enerji maliyeti bile dikkate alınmalıdır. Klima çeyizı satın alınmadan önce bu kriterler dikkate alınarak küçümencik bir etüt bünyelmalıdır.