logo yapma

logo tasarımı

Logo nedir? Sözcük valörı olarak cins kontralığı dilimizde amblem olan, bir alışverişin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, valörını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak alışverişletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı alışverişi sembolize edebileceği üzere, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara ehil mümkün.

Sorusu sorulduğunda kelime valörının haricinde, biröte logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan isim yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı az çok önemlidir. Sair taraftan logo tasar çizim çallıkışmasını yapacak isim yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çallıkışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, alışverişletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çallıkışması” olacaktır.

Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değalışveriştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler yürekin elan çok yeğleme edilebilir. Uslu bir sektörde hareket gösteren alışverişletmelerin çoğu kez logoları kolü oyun değer. Ancak yekten bir tomar kol ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.

Logo ne alışverişe yarar?
İşletmeler yürekin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan gerçekten marka olmaları kıl payı imkansızdır.

Bu sebeple alışverişletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza oturaklı adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çallıkışması ile başlangıçlayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) söylem değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayan alışverişaretlerdir. Tipik bir logo firmaların nüans edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.

Düz, basit anlaşılır, yolırlanması basit, kabil evetğunca az adetda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çbedel baskı ve anlaşma tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ufak tefek ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. Sair firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa neden vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya eke pert verir.

Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine elverişli olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin kenarıaralık ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran dahi dürüstılda lafıcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma yürekin logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı valör bakımında bu marifet çok önemlidir.

logo tasarımı

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir